Miele Cat & Dog 5000 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 56 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Cat & Dog 5000 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

p********@k********* 26-03-2022

topper

Geschreven voor: Miele Cat & Dog 5000 rood

Via marktplaats gekocht zgan. Prima prestatie wel wat lawaai, maar dat heeft de Dyson ook .Resultaat ;schoon super!
Top machine

Minpunten

• lawaai

m******@h********** 31-01-2022

Slecht voor de prijs

Geschreven voor: Miele Cat & Dog 5000 rood

Zuigt prima alleen na het vervangen van de zak (kan alleen echte Miele in) gaat de klep niet meer dicht. Is nu afgebroken. Heb deze nog geen anderhalf jaar. Waardeloos, koop nooit meer een Miele. Zoveelste Miele die niet lang mee gaat. Vroeger een gehad die het 15 jaar deed, dit is al een tweede Miele die waarde loos is.

Pluspunten

• Zuigkrachr is goed

Minpunten

• klep breekt af

Dinie 15-05-2020

Miele act &,dog

Geschreven voor: Miele Cat & Dog 5000 rood

Dit is mijn derde categorie en dog vind hem waardeloos de oudere miele &cat&dog was top deze is 5 jaar oud de klep is afgebroken De buis schuift niet meer in Hij is er niet op voor uit gegaan Moet nu nieuwe kopen maar ik twijfel of ik nog een cat&dog koop

Nathalie 09-04-2020

Miele cats en dogs c3

Geschreven voor: Miele Cat & Dog 5000 rood

17 jaar een miele gehad, de s380 prima. Ging stuk. Nu de miele cats en dogs c3 gekocht. Waardeloos! Turbo voet past niet onder de bank, te dik. Beiden stofzuigervoeten kunnen de mat niet zuigen, mat komt omhoog doordat de voeten zo kollosaal zijn. Groot zuigoppervlak, waardeloos. Turbovoet zit na 2 dgn vol met haar. Miele gebeld, hoe kan dit verwijderd worden? Antwoord: losknippen! Serieus? Ja..echt! Wat triest.. ..duur ding en zo arbeids intensief. Steeds alle stofzuigervoeten wisselen, knippen en vieze matten...duur geintje! Stofzuigervoeten gaan ook zeer stroef erop en eraf. Nog geen zak hoeven te vervangen, ik vrees niet veel goeds. Gezien de reviews hierboven. Advies koop t niet......helaas ik had eerst een paar dgn reviews moeten lezen. Was zo tevreden over de miele s380.....gemiste kans deze cats en dogs c3

Iris Gerritsen 22-03-2020

stofzuiger

Geschreven voor: Miele Cat & Dog 5000 rood

We hebben 2honden en 2 katten. Besloten deze dure stofzuiger te kopen, versie zonder stofzuigerzakken. Je denkt met de titel cat &dog dat je de juiste hebt. Na een half jaar zaten de haren al vast in de borstel die draait die erbij zat. Nu niet meer bruikbaar. De balans opmakend na drie jaar, borstel kapot, nu voor de tweede keer een deel van de slang kapot omdat het gewoon simpel plastic is, de eerste keer viel het onder garantie.We hebben bij de Mediamarkt 325 euro betaalt. Prijs/kwaliteit verhouding niet goed. Deze stofzuiger raakt overspannen (alleen de motor blijft het goed doen) bij veel cat&dog. Iris Gerritsen.

barbaraeijseger 08-01-2014
Geschreven voor: Miele Cat & Dog 5000 rood

Dat van die filter die omhoog komt, de klep bovenop gaat snel kapot, het snoer dat al meteen niet meer inrolt, regelmatig houdt hij er mee op en dan doet hij het na een half uur weer, de speciale dierenharen zuigmond doet het ook na een paar maanden niet naar behoren ondankt het wegknippen van de opgedraaide hondenharen. Met 1 golder retriever en 3 katten dacht er goed aan te doen deze stofzuiger te kopen.... We maken nu eerst het kleed haarvrij voordat we gaan stofzuigen ...?...
De goedkope stofzuiger van mijn overbuurvrouw doet het volgens mijn hulp beter.
Moet nu een nieuwe kopen omdat hij er aldoor mee op houdt, maar ben er nog niet uit welke het wordt

ibooy 16-08-2013
Geschreven voor: Miele Cat & Dog 5000 rood

We hebben de stofzuiger anderhalf jaar in bezit, gekocht bij mediamarkt. En spijt ervan...
Deze stofzuiger gekocht met het goed vertrouwen dat we een degelijk goede stofzuiger zouden hebben en ook dat er (goede) garantie op zit vonden we ook belangrijk. Want ja, je koopt een miele. Zal wel goed zijn, zoals het product en OOK kwa garantie.
Niets van dit alles!
Stofzuiger net een jaar en kapot, terug naar mediamarkt waar de stofzuiger retour word verzonden naar miele ( 3 weken geen stofzuiger). En blijkt dat de motor kapot is, word er een nieuwe motor geplaatst. Paar weken later weer kapot.
En weer terug naar de mediamarkt waar het weer wordt terug gestuurd naar miele (weer 3 weken geen stofzuiger). En nu wordt er medegedeeld dat de stofzuiger niet onder garantie gemaakt wordt, door schade van buitenaf. Conclusie van hun, oververhit. En nu wat ik heel vreemd vind is dat het exact dezelfde klachten zijn als voor de eerste reparatie. En nu kom je uit op de service en je krijgt geen andere mogelijkheid dan: 1. reparatiekosten ruim 110 euro
2. word teruggestuurd zonder reparatie
Of 3. Niet terugsturen.
De klachten die ik hierover heb ervaren is een hele lijst waaronder weinig tot geen zuigkracht, klep springt spontaan open, maakt een hels lawaai etc etc....
Ik ben hier niet over te spreken.
De prijs is zo hoog! En dan te bedenken dat je een goede keuze maakt en dat het degelijk zou zijn. Nou miele deze stofzuiger is nog geen EURO waard! Alleen al de ergernis. Ik vind het zeer ernstig dat miele de klanten niet op een fatsoenlijke manier helpen die klachten hebben over producten die niet naar behoren werken. Julie boodschap dat er geen betere is.... Nou ik zeg BEWIJS het maar!

Christd77 05-04-2013
Geschreven voor: Miele Cat & Dog 5000 rood

We hebben de stofzuiger nu net iets meer dan een jaar gekocht bij saturn in duitsland ! We. Hebben hem al een keer terug gestuurd en hij is alweer kapot!
Nooit echt blij mee geweest de zuigmod is totaal kapot het filter springt los etc etc etc en hij heeft bijna geen zuigkracht!!! Jammer voor mij toch wat anders de volgende keer!

catendog 18-02-2013
Geschreven voor: Miele Cat & Dog 5000 rood

Nooit meer een miele! Er zijn wel degelijk betere zuigers. Na 2 maanden zat het filter al helemaal verstopt waardoor het deksel omhoog getild werd en er valse lucht werd aangezogen door de zijkant. Hierdoor was zuigen met de slang niet meer mogelijk. Miele raadt op de eigen website aan het filter haljaarlijks te vervangen. In mijn geval zou dat dus 3x per half jaar zijn a raison van 11 euro per filter!! Dat betekent op jaarbasis extra kosten van 66 euro die je gewoon worden opgelegd. Als ze me daarover bij aankoop hadden geïnformeerd had ik nog de keus gehad om hem niet tenemen. Miele gebeld. Geirriteerde medewerker vertelde me dat ik het nog maar eens opnieuw moest proberen. Het zou vast beter gaan want miele was echt goed en t probleem onbekend. Getuige de reviews Blijkt dat niet zo te zijn.

poezelien 13-11-2012
Geschreven voor: Miele Cat & Dog 5000 rood

machine heeft nooit goed gewerkt, na een week terug naar winkel zak (door winkel geplaatst, losgeschoten) machine schoongemaakt, maar nooit goed. het lijkt of de zakken niet passen, daardoor valse lucht wordt aangezogen en het filter schiet daardoor los waardoor er wolken stof door de kamer gaan.
winkel in enkhuizen was enkele maanden later met de zuiderzon verdwenen.
mijn vrouw heeft het nooit verteld, anders was ik wel eerder gaan klagen, wat een teleurstellig was deze machine.

Officiele reactie van Miele 14-11-2012

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u problemen heeft met uw Miele stofzuiger, en wij willen daarom graag met u in contact komen. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw adres gegevens in een e-mail te sturen naar webcare@miele.nl, dan komen wij er op terug.

Miele Nederland Webcare

huisvrouw01 28-09-2012
Geschreven voor: Miele Cat & Dog 5000 rood

Elke 2 jaar ging mijn 'goedkope' stofzuiger kapot. Na wikken en wegen besloten deze Miele te kopen. Mijn 1e zuigervaring met deze stofzuiger was geweldig. Ik heb nog nooit zo eenvoudig mijn vloer zo goed schoon gekregen. Vooral op laagpolig vloerbedekking... ideaal! De borstel pakt makkelijk alle haartjes/pluisjes etc.
De zak had van mij iets groter gemogen,met 2 kinderen en een hond zit die maandelijks vol.
Na ik mij heb laten vertellen zou na 1,5 a 2 jaar het geurfilter vervangen moeten worden, deze zijn voor 10 euro los te koop.
Nee ik ben erg tevreden tot nu toe!

frida_smit 05-05-2012
Geschreven voor: Miele Cat & Dog 5000 rood

Nu iets langer dan een maand de Miele Cats&Dog 5000 stofzuiger in huis. Lang getwijfeld over het kopen van deze of een Dyson maar toch voor Miele gegaan.

En tot nu toe een goede keuze! Wat een feestje!
De stofzuiger is gemakkelijk te bedienen door de draaiknop met verschillende standen (van 300 tot 2200 watt!!) Heerlijk in gebruik, het ding zit logisch en degelijk in elkaar. Wieltjes rijden lekker soepel en snoer is lekker lang! Alles klop en pas precies! De stofzuiger heeft een lange stang waardoor mijn vriend nu eingelijk geen smoesjes meer heeft om niet hoeven stofzuigen! De hulpstukken zitten handig in de stofzuiger, in een klepje. De parkeerstand is ideaal voor opbergen van de stofzuiger!

Voor mij groot pluspunt is dat de lucht die uit de stofzuiger komt via de bovenkant er uit komt. Wij hebben parkietjes dus bij een normale stofzuiger vliegen de veren dan alle kanten op! Echt top!

Over duurzaam dus nog geen idee, ik hoop dat ie heeeeeeeel lang mee gaat! Wij hadden de strijd met kattenharen al bijna opgegeven maar Miele maakt er korte meppen mee!

Ben de Hoog 15-11-2012

Zelf heb ik al eerder een review geschreven en weerspreek de zuren. Met drie katten gebruik ik hem intensief en dagelijks, en hij is nog steeds als nieuw. Ik gebruik (inmiddels) wel originele zakken. En als hij wat meer herrie lijkt te gaan maken is het een kwestie om dat koolstoffilter eens te vervangen. Dat ding heeft natuurlijk ook het eeuwige leven niet. Kost ook niet zoveel.

rakoenen 07-05-2012

nou gezien de andere reacties van na twee jaar.....sterkte

Shynta 25-08-2012

ja maar je hebt hem ook pas 3 maanden. Toen was ik er ook nog gelukkig mee. Wacht maar tot de eerste gebreken beginnen te komen. Dan volgt de een na de ander en zou je willen dat je hem 12 hoog het raam uit zou kunnen kiepen.....maar misschien heb jij er meer geluk mee...

frida_smit 24-08-2012

Hoi Rakoenen,
Hij bevalt nog steeds prima! Nu een speciale borstel voor parket besteld omdat we in het nieuwe huis vooral laminaat hebben, ben benieuwd hoe die bevalt!
Groetjes
Frida

rakoenen 03-05-2012
Geschreven voor: Miele Cat & Dog 5000 rood

niet echt een aanrader , licht gebruikt de afgelopen drie jaar en de moter begon te stinken.....reparatie was ruim 120 euro......ben dit niet echt gewent van Miele....dus de cats en dogs is voor mij een afrader!

Piet van Vliet 23-02-2012
Geschreven voor: Miele Cat & Dog 5000 rood

Ondanks enkele negatieve berichten hier,is mijn eerste indruk en gebruiksgemak positief.
De turboborstel glijdt heel gemakkelijk over de vloerbedekking en neemt alle hondenharen mee. De haren die om de borstel zitten zijn gemakkelijk te verwijderen. Natuurlijk krijg je problemen als je de borstel niet regematig schoonmaakt. De lange telescoopsteel is ook een plus voor mijn rug.
De duurzaamheid moet ik wel nog afwachten,maar elk apparaat waar je mee gooit heeft een korte levensduur.

Esher 26-11-2011
Geschreven voor: Miele Cat & Dog 5000 rood

Tot nu toe bevalt de stofzuiger prima! Mijn kleed was in 1 keer vrij van hondenharen. Stofzuiger laat geen luchtjes achter. Scheelt een hoop werk
Nadeel is dat de stofzuiger erg zwaar is en dat je de turboborstel niet goed voor laminaat kan gebruiken, je moet dan de andere zuigmond bevestigen.

kimmiej1967 06-11-2011

beste mensen,
ik heb 1 hond en 2 katten in huis en daarom besloten op advies van miele zelf de cat & dog 5000 te kopen. ik heb deze stofzuiger nu een aantal keer gebruikt en ben zeer tevreden. verbaasd over het feit dat de turbo borstel zo snel de haren van mijn stoffen bank wegneemt. ook van de losse kleedjes en zelfs de hondenmand vliegen de haren weg. en ik hoef zeker geen 5x over het zelfde stukje heen te zuigen. 1x is voldoende en daar ben ik nog het meest verbaasd over. echt een toppertje. en kwa geluid vind ik het best wel meevallen. ik had dit erger verwacht vanwege het vermogen. wel als je de turboborstel erop zet maakt hij iets meer geluid omdat er in de borstel zelf draaiende elementen zitten om de haren op te nemen. ik had voor deze stofzuiger een condel. bij deze stofzuiger moest ik altijd met natte vingers de haren bij elkaar strijken om vervolgens deze op de kunnen stofzuigen.ook is de stofzuiger makkelijk op te bergen met de mogelijkheid de slang aan de zijkant vd stofzuiger vast te klikken. ik heb deze stofzuiger gekocht bij de mediamarkt maar daar was hij duurder dan op internet. zogenaamd omdat daar geen of weinig personeel voor nodig is. maar even een babbeltje en kreeg hen toch voor dezelfde prijs als internet en dat scheelde toch €20,--

Ben de Hoog 11-05-2011

---------- update review 11-05-2011 ----------
Vier katten in huis en een velours bankstel. Om die mooi schoon te krijgen, dat was altijd een geduldig klusje. Met een rubberen handschoen, met een speciale borstel. Eigenlijk nooit met een écht bevredigend resultaat. Tenzij je er een serieus en tijdrovend werkje er van maakte. Tijd voor een opvolger van onze Miele 280Si. Miele er is geen betere, voor wasmachines echt een vuistregel. Maar voor stofzuigers ook? Bij de Handyman eerst even geinformeerd naar de prijzen van stofzuigerzakken voor een Miele 5000-serie. Die logen er niet om. De verkoper raadde mij een Miele af, hij zweerde bij een Henry. Zo'n ketelzuiger met een gezichtje. Veel economischer, onverwoestbaar enzovoort. Op deze Kieskeurig.nl meteen reviews gelezen. Er waren al twee gebruikers die snel terugkeerden naar hun Miele. Hij viel vaak om en zo.... Dus in een impuls toch maar de Miele 5000 cat&dog gekocht. Met de Turbozuiger. Ook meteen wat zakken gekocht die niet van Miele waren, scheelt erg veel in prijs. Het is natuurlijk wat onwaarschijnlijk om te zeggen, maar wat een verschil kan een stofzuiger maken!! Hij is sowieso veel handzamer dan onze oude Miele. En Miele maakt reclame met de geruisloosheid van het apparaat. En hij is inderdaad behoorlijk stil met zijn 2200Watt. Maar de meeste herrie komt nu van de zuigmond, per saldo maakt het stofzuigen nog steeds erg veel herrie. Maar dan de Turbo-borstel. Die van de Henry (met het gezichtje) is electrisch aangedreven. De Miele gaat op de zuigkracht, dus de nodige argwaan. Maar telkens als we nu het bankstel schoonzuigen met de Turbo-borstel zeggen we tegen elkaar…”Dat hadden we veel eerder moeten doen”. Wat een superding is dat zeg!! Ook de doorloopmatten bij de buitendeuren……..zo schoon als nieuw. En dat met een onwaarschijnlijke minimale inspanning. Het mag stom klinken, maar het stofzuigen met deze Miele is gewoon ontzettend leuk! De bank is in no-time helemaal fris, nog niet eerder gezien. Op internet nog wel een Miele hand-turboborstel gekocht. En die is helemaal super, die maakt nog meer toeren dan de vloer-turbo. Echt Amazing……….

Over de stofzuiger-zakken. Bij levering krijg je twee originele Miele-zakken. En we hadden tevens niet-originele zakken gekocht. Maar als je het verschil daarvan in je handen hebt……ik denk dat we voortaan meer gaan betalen voor originele Miele-zakken. Ook al zijn ze een klap duurder, de prijs/ kwaliteitverhouding is nog immer opperbest. Dus het geld gewoon echt waard.

Update na bijna 2 jaar gebruik met originele Miele-zakken. Als je een Miele-zak eens openknipt en die vergelijkt met een ander merk....dat verschil is heel groot. Miele zakken lijken van binnen wel dekbedden met kruislinkse banden voor stevigheid. En dat voor een euro per zak méér.....eens per maand. Werkt nog als nieuw....en met die 4 katten wordt hij intensief gebruikt. Ik wilde een nieuw Airclean-filter kopen, maar de verkoper stelde dat je die gewoon onder de kraan kunt afspoelen....en idd....die kan nog een tijdje mee. Het snoer is zodanig lang dat ik in mijn huis gewoon, vanuit de hal, de hele bovenverdieping kan bereiken. En het oprolmechanisme heeft nog niets aan kracht verloren. De klep voor de hulpstukken lijkt wat fragiel, maar als je daar voorzichtig mee omgaat....ach. Toch een nadeel tegenover het voordeel, het oprolmechanisme is zo zo sterk dat je het snoer niet goed krijgt uitgerold als je de stofzuiger meesleept, dus eerst het snoer eruit trekken voordat je door het hele huis gaat.

---------- oude review 18-04-2009 ----------

Shynta 28-04-2011
Geschreven voor: Miele Cat & Dog 5000 rood

Wij hebben 3 honden en 2 katten en dachten met de Miele een dure maar goede aanschaf te hebben gedaan. Wat een ergernis!
Heb de stofzuiger nu bijna 2 jaar maar echt alles stort in elkaar.
Als ik stofzuig heb ik vrij vaak zomaar ineens alleen de bovenste buis vast en ligt de onderste op de grond.
Het klepje waardoor je iets meer lucht kan toelaten zit niet meer vast en valt dus om de haverklap op de grond.
De klep waar de accessoires zitten sluit niet goed meer.
De melding dat de zak vol is blijft oranje zodat het lijkt of dat de zak altijd vol zit.
Het snoer zit constant onder die kleine achterwieltjes vast dus krijg je hem niet mee getrokken of vliegt ie op z'n kant.
Vind het echt een waardeloos ding voor dat geld. Zal nooit een Miele meer aanschaffen.

micha el 12-02-2011
Geschreven voor: Miele Cat & Dog 5000 rood

feilloos werkend (we hebben een lassie die veel haar laat) ook na twee jaar. 0 € kosten aan gehad. Eén kleine opmerking: fitlers en zak in en uit steken blijft toch nog elke keer wat zoeken

JetB 31-01-2011
Geschreven voor: Miele Cat & Dog 5000 rood

Waardeloos, ik dacht Miele = duurzaamheid maar niets dan ellende. Vandaag dan maar besloten om een nieuwe stofzuiger aan te schaffen. Zak sluit niet goed aan waardoor stof vaak naast zak gaat, lawaai en geen zuigkracht tot gevolg.

jacques heijnen 17-01-2011
Geschreven voor: Miele Cat & Dog 5000 rood

Veel teveel plastic. Zuigt veel valse lucht aan. Erg kleine stofzak. Stofzuigermotor begaf het na veel zuigwerk na verbouwing. Moet zo'n ding toch wel tegen kunnen voor die hoge aanschafprijs. Nooit meer een Miele.

Mariëlle Odekerken 27-03-2010
Geschreven voor: Miele Cat & Dog 5000 rood

Ben nu ruim twee weken in het bezit van deze stofzuiger.Ben uiterst tevreden. Ongelooflijk, hoe snel die vervelende hondenharen verdwijnen. Ik vind het een klein wondertje. Ben nu in de helft van de tijd klaar, zonder inspanning.Ook over het gebruiksgemak ben ik zeer tevreden.Fijne telescopische buizen en lang snoer. Kortom een aanrader!

reva 15-03-2010
Geschreven voor: Miele Cat & Dog 5000 rood

Miele er is geen betere was vroeger de reclameslogan.
Zeker weten dat er nu veel betere zijn dan de miele stofzuigers.
Ik heb bijna 15 jaar een miele stofzuiger gehad een prima ding nooit problemen mee gehad, dus toen er een nieuwe moest komen wilde ik weer een miele.
Ik heb nog nooit ergens zo'n spijt van gehad als van deze aankoop.
Alles wat van plastic is aan deze stofzuiger is binnen het jaar kapot of werkt niet meer zoals het zou moeten.
En het is allemaal wel te vervangen maar wel tegen gigantisch hoge prijzen en binnen de kortste keren weer stuk dus het heeft geen nut.
Die rottige kleine achterwieltjes waar steeds het snoer in vast loopt zijn een ramp de stofzuiger ligt daardoor regelmatidg op zijn kant of op de kop.
Het snoer rolt niet goed af waardoor je regelmatig de stekker uit het stopcontact trekt en het weer oprollen van het snoer gaat ook niet soepel.
Het enigste wat de stofzuiger wel goed doet is zuigen, maar het ding geeft een hele hoop ergernis telkens al ik het gebruik. Dus miele er zijn veel betere en voor mij nooit meer zo'n waardeloze Miele stofzuiger!

heleen22 12-03-2010
Geschreven voor: Miele Cat & Dog 5000 rood

Helaas is het voor ons een misser geweest, de eerste was binnen een week kapot dus die is toen omgeruild in de winkel. Nu binnen 3 jaar heeft de motor het begeven, de zuigkracht was al langzaam minder aan het worden.
De zuigkracht was goed, de plastic slang wat stug.
Voor ons in ieder geval geen Miele meer.

Thea02 14-02-2010
Geschreven voor: Miele Cat & Dog 5000 rood

Wat een tegenvaller de Cat&Dog van Miele. Wij hebben een Leonberger, een hond met halflang haar.De Speciale borstel is niet te gebruiken,hij loopt gegarandeerd vast. De haren die in de draaiende veel lawaai makende borstel vast draaien zijn met geen mogelijkheid zonder gereedschap los te halen.De Borstel hebben we dan ook na drie pogingen niet meer gebruikt. We hebben de stofzuiger bijna twee jaar. De stofzak is klein en moet vaak verwisseld worden. De klep is inmiddels lam geraakt Hierdoor zuigt hij valse lucht en is de zuigkracht flink afgenomen . Waardeloze stofzuiger dus.